Assalamualaikum wbt,

10 Tips Cara Susun Atur Barang Pantry Anda | Semua orang inginkan suasana di dalam rumah kemas, cantik dan tersusun elok. Ia lebih mudah untuk dilihat dan diambil tanpa perlu mengambil masa yang lama untuk mencari. Betul kan? 

Memandangkan dua tiga hari lagi, mommy akan berpindah ke rumah baru kami dan akan menetap di rumah sendiri pula. Jadi, mommy juga seperti anda mencari solusi dan cara terbaik untuk menyusun pantri / organize pantry di rumah. Apa yang perlu mommy lakukan untuk mulakan proses menyusu pantri mommy? 

Anda juga pasti ingin ketahui bagaimana cara menyusun barang pantry dengan betulkan? Jom, bersama dengan mommy kita sama-sama belajar bagaimana cara menyusun atur barang pantri supaya nampak kemas, cantik dan tersusun. 

10 TIPS CARA SUSUN ATUR BARANG PANTRI



Yeay, sekarang tiba masanya untuk ikuti tips cara mengatur pantri di rumah anda. Ikuti 10 tips cara menyusun atur pantri di rumah seperti dibawah ini. 

10 Tips Cara Susun Atur Pantri Anda Dengan Kemas

Inilah cara anda mengatur pantri anda: 
  1. Buat senarai semua yang ada di pantri anda 
  2. Tentukan cara mengelompokkan sesuatu 
  3. Tentukan jenis bekas yang terbaik untuk setiap kumpulan atau item. Dapatkan beberapa jenis bekas. Saya menggunakan bakul, menyegel bekas plastik, balang kaca, bakul dawai logam, dan Susan malas 
  4. Beli bekas tersebut 
  5. Beli label pelekat papan tulis yang comel dan pen kapur 
  6. Bersihkan pantri (ini adalah bahagian yang paling sukar) dengan membuang segala-galanya dan menyapu rak, membuang barang-barang kotor lama dan membuang makanan yang tidak akan anda makan. 
  7. Masukkan semua baki makanan ke dalam bekas baru yang telah anda cuci sebelumnya 
  8. Letakkan label baru di bekas dan labelkan dengan sewajarnya (saya melakukannya selepas ini kerana kadang-kadang anda perlu mencuba beberapa bekas yang berbeza untuk mendapatkannya dengan betul.) 
  9. Letakkannya kembali di rak mengikut urutan daripada masuk akal dan membuatnya mudah diakses, susun beberapa kali jika anda perlukan untuk mencari tempat terbaik untuk semuanya 
  10. Nikmati pantri anda yang bersih dan teratur!

Contoh Susunan Pantri Yang Cantik, Kemas Dan Menarik